تولید قایق بادی- نمایندگی اینتکس

 تولید قایق بادی- نمایندگی اینتکس

تاريخ : ۱۳۹۸/۸/۲۴

قایق های بادی از چه ساخته شده اند؟ 
امروزه برای تولید قایق بادی از مواد مختلفی بهره گرفته می شود که در صدر آن ها  PVC، CMS  و پلی اورتان قرار دارند  هریک از این مواد دارای معایب و مزایای خاص خود هستند. امروز قصد داریم شرحی مختصر در مورد ویژگی ها، معایب  و مزایای این مواد بپردازیم. با ما همراه باشید.

مواد cms
CSM 
این جنس یکی از متداول ترین مواد مورد استفاده در ساخت قایق بادی است که در واقع یک لاستیک ساخته شده از پلی اتیلن کلرو سولفاته می باشد. یکی از معایب این لاستیک این است که نمی تواند هوا را به خوبی در خود نگه دارد. از این رو برای این که بتوان از آن در ساخت قایق بهره گرفت آن را به نئو پرون آغشته می کنند. نئوپرون  بر خلاف CSM هوا را به خوبی در خود نگه می دارد و از طول عمر بالایی برخوردار است.  CMS  در برابر مواد شیمایی و اشعه ماوراء بنفش از مقاومت بالایی برخوردار است از این رو اگر  مدت مدیدی در معرض نور خورشید قرار  بگیرد دچار آسیب نمی شود  قایق بادی که از این ماده تولید می گردند نسبت به محصولی که در ساخت آن ها از  PVC  بهره گرفته می شود در برابر سایش دارای مقاومت بالایی است و به مرور زمان خراب نمی شوند. اما نسبت به پلی اورتان دارای مقاومت کمتری است.  از معایب این ماده این است که داری قیمت بالایی هستند از این رو سبب افزایش قیمت قایق خواهد گشت . همچنین به دلیل متخلخل بودن خیلی زود کثیف می شود.

مواد pvc 
PVC
پلی وینیل کلرید یک پلاستیک مصنوعی است که به دو صورت سخت و انعطاف پذیر در بازار یافت می شود  از نوع انعطاف پذیر این پلیمر برای تولید قایق بادی بهره گرفته می شود و از نوع سخت آن در ساخت لوله های فاضلاب، لباس، مبلمان، در و پنجره استفاده می شود.PVC قابلیت تعمیر دارد و در مقابل سایش دارای مقاومت بالایی است. این پلیمر همچنین از وزن بسیار کمی برخوردار است که سبب می شود که محصولاتی که در ساختشان از این پلیمر  بهره گرفته شده است بسیار سبک باشند و به راحتی بتوان آن ها را حمل و جابه جا نمود. همچنین این مواد دارای قیمت بسیار پایینی هستند که منجر به مقرون به صرفه بودن قایق بادی تولیدی می شود. قایق های که از PVC ساخته می شوند معمولا از قیمت پایینی برخوردارند. از معایب این ماده این است که در برابر اشعه ماوراء بنفش ار مقاومت بالایی برخودار نیست و همچنین به مرور زمان دوام و استحکام خود را از دست می دهد و حالتی شکننده به خود می گیرد.

مواد polyurethane
POLYURETHANE
در دهه های اخیر استفاه از این ماده در تولید قایق بادی رشد چشمگیری داشته است این ماده برای دارای استحکام و مقاومت بالایی در برابر سایش است. قایقهای بادی  که از پلی اورتان ساخته می شوند نسبت به سایر مواد از قیمت بالاتری برخودارند و همچنین تعمیر کردن آن ها بسیار سخت تر می باشد همچنین از مقاومت خوبی در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید برخودار نیستند.
دو کمپانی  بست وی و اینتکس از تولید کنندگان برتر قایق بادی به شمار می آیند که سال هاست در این حیطه مشغول فعالیت هستند. کیفیت محصولات آن ها شهرت جهانی دارد. چرا که هر دو برند مشتری مداری را سرلوحه کار خود قرار داده اند و برای آن ها رضایت مشتری از اهمیت بسزایی برخوردار است. اگر قصد خرید محصولات این دو کمپانی را دارید می توانید به فروشگاه اینترنتی اینتکس مراجعه نمایید. این فروشگاه نمایندگی رسمی این دو برند در ایران می باشد که محصولات اورجینال و با کیفیت آن ها را با قیمتی کاملا رقابتی عرضه می کند.

 توضیحات بیشتر راجع به مطالعه درباره قایق های بادی را در لینک های زیر بخوانید: