سایر مدل های تخت خواب با توضیحات

 سایر مدل های تخت خواب با توضیحات

تاريخ : ۱۳۹۶/۶/۱۷

تخت خواب
خواب راحت لازمه داشتن روحیه ای شاد و پرانرژی در طول روز است. عوامل مختلفی در راحتی خواب ما دخیل هستند؛ یکی از این عوامل موثر، داشتن یک تخت خواب راحت و استاندارد است. اما با توجه به اینکه تخت خواب ها در انواع متفاوت و متنوعی تولید می شوند به نظر می رسد که انتخاب و خرید یک تخت خواب استاندارد و مناسب قدری سخت باشد. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم تا با نگارش این مطلب شما را در زمینه خرید یک تخت خواب خوب یادی کنیم. در این مقاله ابتدا از چند نکته در مورد نحوه انتخاب یک تخت خواب مناسب آگاه و سپس با کاربرد انواع تخت خواب ها آشنا می شویم.
برای خرید یک تخت خواب مناسب باید نکات متفاوتی را در نظر بگیرید؛ یکی از این نکات تناسب ابعاد تخت خواب با اتاق خواب خانه شماست. اگر مساحت اتاق خواب شما خیلی کوچک است پیشنهاد می دهیم که یک تخت زیبای توکار یا یک کاناپه تخت شو بخرید و جداً از خرید تخت هایی که بخش های تزئینی دارند خودداری کنید زیرا این نوع تخت خواب ها فضای زیادی را اشغال می کنند. لازم به ذکر است که پهنای یک تخت خواب یک نفره استاندارد بین ۹۰ تا ۱۱۰ سانتیمتر است و پهنای یک تخت خواب دو نفری استاندارد از ۱۳۵ تا ۱۵۰ سانتیمتر متغیر است.
علاوه بر پهنای تخت خواب، ارتفاع آن نیز تاثیر بسزایی بر جنبه راحتی تخت دارد. ارتفاع یک تخت خواب استاندارد بین ۳۵ تا ۴۰ سانتیمتر است.
یکی دیگر از عواملی که بر سطح کیفیت تخت خواب اثر می گذارد؛ استحکام چهارچوب تخت خواب است. پس قبل از خرید تخت موردنظر خود از دوام چهارچوب آن اطمینان حاصل کنید.
علاوه بر ابعاد تخت و استحکام چهارچوب آن، جنس تخت خواب هم حائز اهمیت است. در انتخاب جنس تخت آزادی عمل بیشتری دارید اما اگر به یک ماده حساس هستید یا اینکه به عنوان مثال به بوی چوب حساسیت دارید بهتر است که دور آن جنس تخت خواب را خط بکشید.
جدای از نکات مذکور، امروزه تخت ها در انواع متفاوتی مانند تاشو، بادی و... تولید و عرضه می شوند که کاربرد هر تختخواب بسته به نوع آن فرق می کند. در ادامه اطلاعات مختصری در مورد چند نوع از تختخواب های رایج ارائه می دهیم.
تخت چند طبقه
تخت خواب چند طبقه
با خرید یک تخت خواب چند طبقه یا طبقاتی صاحب دو یا سه تخت خواهید شد که روی هم قرار گرفته اند؛ به همین دلیل تخت خواب های چند طبقه برای فضاهای کوچک و بخصوص برای اتاق کودک بسیار مناسب هستند. فقط هنگام خرید یک تخت چندطبقه از استحکام میله هایی که طبقات مختلف را به هم متصل کرده اند اطمینان حاصل نمایید.
تخت فلزی
تخت خواب فلزی
اگر به دنبال خرید یک تخت مقاوم اما ارزان قیمت هستید؛ بهترین گزینه برای شما تخت خواب فلزی است اما اگر هنوز صاحب خانه نشده اید و هر از گاهی مجبور به اسباب کشی می شوید بهتر است که به دنبال گزینه دیگری بگردید زیرا تخت خواب های فلزی وزن بالایی دارند. 
تخت خواب بادی 
تخت خواب بادی
تخت خوابهای بادی فوق العاده راحت هستند و با سبک زندگی های امروزی سازگاری زیادی دارند. این نوع تختها با هوا پر می شوند و در مواقعی که به آنها نیاز ندارید می توانید باد تخت را خالی کرده و آن را در یک کمد جای دهید! به همین دلیل تخت خواب بادی، تختی مناسب برای مهمان یا مسافرت است.
تخت خواب متحرک
تخت خواب متحرک 
اگر خانه شما کوچک است و معمولاً افراد زیادی مهمان خانه کوچک اما صمیمی شما می شوند بد نیست که به فکر تهیه یک تخت متحرک باشید زیرا این نوع تخت ها را می توانید به راحتی در هر نقطه ای از خانه قرار دهید؛ به گونه ای که انگار هر نقطه از خانه شما می تواند نقش اتاق خواب مهمان را ایفا کند و پس از رفتن مهمان نیز می توانید تخت را به راحتی جمع  نمایید.
کاناپه بادی تخت خواب شو
تخت خواب کاناپه ای 
خرید تخت کاناپه ای از نظر اقتصادی بصرفه است زیرا هم می تواند نقش کاناپه را بر عهده بگیرد و هم می تواند نقش تخت خواب شما را ایفا کند؛ در واقع با خرید تخت خواب کاناپه ای با یک تیر دو نشان می زنید! و به همین دلیل تخت خواب کاناپه ای، گزینه مناسبی برای اتاق های کوچک نیز بشمار می رود.
تحت خواب کودک
تخت خواب کودک
حالا که صحبت از انواع تخت شد بد نیست که به چند نکته در مورد تخت خواب کودک نیز اشاره کنیم. هنگام خرید تخت کودک باید فاکتورهای زیبایی، ایمنی و راحتی را در نظر بگیرید.
ابعاد استانداردی برای طول تخت کودک تعریف نشده است اما توصیه می شود که ارتفاع تخت یک نوزاد شیرخوار بین ۲۰ تا ۳۰ سانتیمتر و ارتفاع تخت یک کودک در سنین بالاتر بین ۳۰ تا ۴۰ سانتیمتر باشد. در واقع ارتفاع مناسب برای تخت یک کودک با هر سن و قدی، تختی است که اگر کودک لبه آن نشست؛ پاهایش به زمین برسد اما خم نشود یعنی زاویه بین ساق و ران پای کودک دقیقاً نود درجه باشد.
جنبه اقتصادی خرید تخت خواب کودک نیز از اهمیت بالایی برخوردار هست چون رشد کودک زیاد است در نتیجه والدین مجبور می شوند که تخت کودک را زود به زود عوض کنند. برای رفع این مشکل می توانید از تخت خوابهای از نوزادی تا نوجوانی استفاده کنید. طول این نوع تخت خوابها هم برای یک نوزاد و هم برای یک نوجوان مناسب است. حفاظ اطراف این نوع تخت ها قابلیت جدا شدن دارد یعنی بعد از اینکه کودک بزرگ شد می توانید به راحتی حفاظ را بردارید؛ علاوه بر این ارتفاع تختخواب از نوزادی تا نوجوانی نیز متناسب با سن و قد فرزندتان قابل تنظیم است.