تفاوت چادر مسافرتی عصایی با اتوماتیک

 تفاوت چادر مسافرتی عصایی با اتوماتیک

تاريخ : ۱۳۹۷/۱/۲۱

چادر ها چند مدل مختلف دارد، که ما قصد داریم نوع اتوماتیک که جدید تر به بازار عرضه شده است را با عصایی مقایسه کنیم. هر دو چادر مسافرتی توسط کمپانی های معتبر و شناخته شده ای همچون  بست وی ،اینتکس و کیت و fit ... تولید و به بازار عرضه می گردند . در اتوماتیک ستون ها به بدنه متصل بوده و به صورت یکپارچه می باشد که به راحتی قابل باز و بسته کردن است و بیشتر مناسب خانواده می باشد و به دلیل وزن بالایی که نسبت به مدل های دیگر دارد بهتر است با خودرو حمل شود چرا که حجم و وزن بسته بندی بالا بوده و برای پیاده روی هایی با مسافت بالا مناسب نمی باشد. درز های چادر مسافرتی آپارات شده اند و در اکثر مدل ها مجهز به پوشش جانبی هستند که باعث شده مقاومت آن در مقابل آب بسیار افزایش یابد. در ستون ها از پلاستیک فشرده استفاده شده تا در عین استحکام، از انعطاف نیز برخوردار باشد.
چادر مسافرتی عصایی
در عصایی بسته به مدل ستون ها از فلز، آلمینیوم، پلاستیک و . . . هستند. بدلیل حجم کمتری که این چادر مسافرتی دارد راحت تر قابل حمل و نقل میباشد و به همین دلیل برای پیاده روی های طولانی تر و یا راهپیمایی ها بیشتر انتخاب میگردد که ابعاد آن در صورت جمع شدن خیلی کم میباشد تنوع بسیار بالایی در این نوع چادر وجود دارد که هم مناسب کوه نوردان و طبیعت گردان بوده و در عین حال خانواده ها نیز میتوانند از آن استفاده کنند. پارچه های بکار رفته نیز بسته به شرکت از جنس های گوناگون میباشد. ولی جنس بدنه اکثر این محصولات از پلی استر می باشد که ضد آب است و مانع از نفوذ قطرات باران به داخل چادر می گردد. هر دو چادر در ظرفیت های مختلفی همچون3، 4، 6، 10 و ... تولید می گردند. همچنین دارای کیف حمل و نقل می باشند که سبب می شود که چادر را با سهولت بیشتری حمل و جابه جا نمود همچنین با ممانعت از آسیب دیدن آن در جابه جایی و نگهداری سبب افزایش طول عمر مفید چادر مسافرتی می گردد.
چادر مسافرتی اتوماتیک
اکثر  مدل های مختلف اتوماتیک و عصایی دارای طناب و  میخ نگهدارنده می باشد که با بهره گیری از آن می توان ثبات چادر مسافرتی را دو چندان نمود. همچنین اغلب آن ها دارای هواکش ، آفتاب گیر و  پشه بند است. وجود آن ها مانع از ورود حشرات و جانوران مزاحم  و همچنین تهویه بهتر هوا می شوند. افزون بر این ، اکثر این محصولات دارای پوش اضافی می باشند که برای محافظت بیشتر در برابر باران می توانید از آن استفاده کنید.

صفحات زیر را جهت راهنمایی بیشتر در باره چادر های مسافرتی مطالعه نمایید: