روش تعمیر تشک بادی- نمایندگی اینتکس

 روش تعمیر تشک بادی- نمایندگی اینتکس

تاريخ : ۱۳۹۷/۱۰/۲۲

تعمیر تشک بادی
چگونه یک تشک بادی دارای نشتی هوا را تعمیر کنیم:
یکی از بهترین بستر ها برای خواب شبانه است با این حال ممکن است در اثر بی احتیاطی با یک شیء نوک تیز و یا برنده سوراخ شود. همیشه نیاز نیست که آن را برای تعمیر به بیرون ببرید چراکه خودتان در خانه می توانید این کار را انجام دهید. پیدا کردن سوراخ این محصول بادی کار سختی نیست و نیاز به پرداخت هزینه بالایی ندارد. در این مقاله به شما راه تعمیر تشک بادی به طور کامل را آموزش خواهیم داد پس با ما همراه باشید.
1- در کل باید بدانید که هر تشک به طور طبیعی مقداری از هوای داخل خود را به مرور زمان از دست می دهد بنابراین دلیلی بر سوراخ بودن نیست و بعد از مدتی نیاز است دوباره آن را با پمپ باد پر کنید پس نیازی به تعمیر تشک بادیِ خود ندارید. برای مثال هوای سرد باعث کوچک شدن تشک شما می شود بنابراین در طول شب که هوا نسبت به روز سردتر است، تشک شما حجم کم تری دارد و این نکته را توجه داشته باشید که تشک های بادی در اولین استفاده از انعطاف پذیری کمی برخوردارند اما بعد از چند بار استفاده، انعطاف پذیرتر و در نتیجه نرم تر و راحت تر می شوند. با این حال اگر مطمئن هستید که این مقدار باد از دست رفته بیش از مقدار طبیعی است می توانید به وجود سوراخ در بدنه شک کنید. 
2- برای یافتن سوراخ اولین کار باد کردن کامل تشک بادی با پمپ است. چند دقیقه صبر کنید اگر باد داخلی به سرعت کم شد و در هنگام خوابیدن بر رویه اگر بیش از حد داخل آن فرو رفتید، تشک شما سوراخ شده است. با این حال اگر با تمام این کارها هنوز مطمئن نیستید می توانید یک شب آن را در حالت باد شده قرار دهید چراکه تا صبح وجود سوراخ احتمالی در بدنه مشخص می شود. 
3- در مرحله اول تعمیر تشک بادی، به سراغ دریچه بادی رفته و دستتان را جلوی این قسمت بگیرید. در واقع اگر هوا از این قسمت خارج می شود تعمیر آن در خانه کمی مشکل است. اگر دریچه شکسته و یا سوراخ شده باید این مسئله را با شرکتی که از آن خرید کرده اید در میان بگذارید و از آن ها کمک بخواهید.
کفی کردن تشک بادی
4- برای بررسی محل نشتی هوا از تشک بادی، آن را در یک اتاق آرام و بزرگ به صورت عمودی به دیوار تکیه دهید. در این مرحله سطح زیرین تشک را کاملا بررسی کنید چراکه اکثر سوراخ ها در این قسمت و در اثر وسایل تیزی که روی زمین وجود داشته اند به وجود می آیند. بعد از سطح زیرین، دیگر قسمت های بدنه را از لحاظ خروج باد بررسی کنید. خروج هوا از سوراخ با ایجاد صدا همراه است بنابراین علاوه بر دستانتان می توانید با استفاده از صدا نیز محل آسیب دیده را پیدا کنید. راه دیگر برای یافتن سوراخ استفاده از کف صابون است. بدنه را کفی کنید، محل خروج هوا شروع به تولید حباب خواهد کرد به همین سادگی!
برچسب تعمیرات تشک بادی
5- بعد از یافتن سوراخ، دور آن را با یک ماژیک علامت بزنید. حالا نوبت به گرفتن سوراخ و تعمیر تشک بادی رسیده است. ابتدا باد داخل را کاملا خالی و اگر از کف برای یافتن سوراخ استفاده کرده اید، آن قسمت را کاملا خشک کنید. اگر در داخل بسته بندی برچسب و یا چسب تعمیرات وجود دارد می توانید از همین ها استفاده کنید اما در صورت عدم وجود این وسایل، یکی تهیه کنید. وسایل ترمیم سوراخِ محصولات بادی در واقع چند مدل بوده که مدل برچسبی و چسب با وصله رایج تر هستند. در مدل برچسبی، برچسب را روی سوراخ چسبانده و روی آن را با دست فشار و اجازه دهید چسبِ برچسب خشک شود. در مدل چسب با وصله، ابتدا وصله را در اندازه ای کمی بزرگ تر از سوراخ ببرید و سپس چسب را روی آن بریزید بعد از اینکار طرفِ چسب دار وصله را روی سوراخ قرار داده و فشار دهید. در این حالت نیز باید یک تا دو ساعت اجازه دهید تا خشک شود. برای چسبیدن بهتر می توانید روی این وصله چند کتاب سنگین بگذارید تا از بدنه تشک بادی جدا نشود.
6- در مرحله آخر تعمیر تشک بادی، آن را دوباره باد کنید. با دقت محل ترمیم شده را بررسی کنید و در صورت عدم وجود نشتی هوا می توانید دوباره از این محصول زیبا استفاده کنید.
به این ترتیب هنگام سوراخ شدن تشک بادی خود در وقت و هزینه ای بسیار کم قادر به ترمیم و استفاده دوباره از آن خواهید بود.

راهنمایی بیشتر درباره خرید تشک های بادی را در لینک های زیر بخوانید: