راهنمای انتخاب بهترین موتور برای قایق بادی

 راهنمای انتخاب بهترین موتور برای قایق بادی

تاريخ : ۱۳۹۷/۵/۳

قایقرانی در آب های آرام و ماهیگیری می تواند بسیار آرامش بخش بوده و روح هر کسی را تازه کند. اما این ماجراجویی می تواند برای برخی خسته کننده و سخت شود، چرا که باید تا محلِ مورد نظر پارو بزنند و از انرژی عضلانی خود استفاده کنند. گرچه همین قسمتِ سفر برای برخی دیگر، موجبِ سرخوشی و شادیِ مضاعف خواهد شد. شاید اصلا زمان بندی شما طوری باشد که نیاز داشته باشید زمان کمتری صرفِ رفت و آمد به محل مورد نظر کنید. شاید ترجیح می دهید با سرعتی بالاتر از سرعت پاروزدن، چرخی دورتادور دریاچه بزنید و از هوای خوب منطقه لذت ببرید. در هر صورت می توان با خرید یک موتور برقی یا بنزینی برای قایق بادی خود، از مزایای داشتن نیروی محرکه استفاده کرده و تجربه طبیعت گردی خود را لذت بخش تر نمایید.
 
 تقریبا تمامی موتورهای بنزینی که برای قایق های بادی مناسب باشند به این موارد شهره اند:
  • دارای تکنولوژی برتر در خدمت بهره وری بالا 
  • صدای کم
  • سیستم اگزوز بدون دود و روش های مصرف سوخت بهینه
موتور قایق بادی پارسان
 
خب حالا چطور بهترین موتوربنزینی را برای قایق بادی خود انتخاب کنیم؟ جواب این سوال مستقیما به این بر می گردد که شما دقیقا به چه مقدار اسب بخار توان احتیاج خواهید داشت؟ تمام قایق های بادی دارای آمار مشخصی از بیشترین وزن قابل تحمل و بیشترین اسب بخار قابل پشتیبانی هستند. یعنی در صورت نصب موتور، چه موتوری و با چه حداکثر قدرتی را ساپورت می کنند. درحالی که نصب موتور قوی تر از حد مورد نیاز بر روی قایق های بادی امری غیر قانونی نیست، اما کار منطقی ای به نظر نمی رسد. به این مفهوم که این کار قطعا تضمین سرعت بالاتر را برای شما خواهد داشت اما به قیمت کاهش فرمان پذیری و ثبات. هرچه میزان اسب بخار خروجی یک موتور بیشتر باشد در نتیجه اندازه و سایز فیزیکی آن نیز بزرگترخواهد بود و این یعنی دقیقا وزنی بیشتر. وزن بیش از حد برکیتِ موتور قایق بادی منجر به برهم خوردن تعادل آن شده و فرمان پذیری آن را سخت تر خواهد کرد. به زبان ساده تر این کار ارزش آن را نخواهد داشت تا دست اندازهای بدی را در سرعت تجربه کنیم. 
برای بررسی وزن این موتورها باید در نظر داشت که مجموع وزن موتور، وزن سوخت، وزن خود شما و همراهانتان و وسایلی که با خود به همراه دارید نباید بیشتر از مجموع وزن قابل تحمل توسط قایق شود. پس راه حل این است که یا قایق بزرگتری انتخاب کنید و یا خیلی ساده، از حجم موتورتان کاسته و در نهایت از کل وزن وارده بر قایق بکاهید. 
موتور قایق بادی 
 
وقتی شکافتن آب با سرعت زیاد اولویت نباشد شما می توانید یک موتور با حجمِ کمتر خریداری کنید. موتورهای کوچک تر، ارزان ترهستند و سوخت کمتری را مصرف می کنند. کوچکتر یعنی وزن سبک تر و این بدان معنا است که برای جابه جایی این موتورها در پشت خودرو و نزدیک اسکله به زحمت کمتری خواهید افتاد. البته همزمان موتورهای بسیار کوچک تر از توان مورد نیاز هم مناسب نبوده و عملا کاربردی نخواهند داشت. زاویه دیگری هم از این بحث مطرح است. گاهی اوقات کاملا منطقی به نظر می رسد که حتی یک قایق بادی بزرگ را هم با کمترین توان مورد نیاز راه اندازی کنیم. کوچکترین موتورهای موجود همچنین سبک ترین نیز هستند.از نقطه نظر کارآیی و پرفورمانس اگر یک موتور کوچک 2 اسب بخار را بر روی یک قایق بزرگ 3 متری ببندیم که سرعتی معادل 2 یا 3 گره دریایی را به سختی به ما بدهد هنوز از پاروزدن سریعتر خواهد بود. قایق هرگز جهش نخواهد داشت و اهمیتی هم ندارد. مصرف سوختش بسیار پایین بوده و خیلی راحت تر قابل انبارکردن خواهد بود.
گاهی بزرگتر فقط معنی سنگین تر را خواهد داشت.
 موتور قایق بادی 
 
 مطلب مفیدی بود و قصد خرید موتور قایق بادی را دارم/لینک خرید موتور قایق بادی 
مطلب کافی نبود و نیاز به راهنمای خرید موتور قایق بادی را دارم/لینک راهنمای موتور قایق بادی